Doorgaan naar hoofdcontent

Patroon voor een kindersjaal

Het is weer een hele tijd geleden dat ik een sjaal heb gebreid. Vandaag heb ik er eentje afgerond. 
Deze kindersjaal is gebreid in de Engelse patentsteek. 

Wil je ook aan de slag? Hier kun je lezen hoe ik het heb aangepakt.
Voor deze sjaal heb ik twee kleuren door elkaar gebreid.

  • 1 bolletje lichtblauw 
  • 1 bolletje groen gemĂȘleerd 
  • Breinaalden nummer 7

Zet een aantal steken op dat deelbaar is door 4 + 3 extra steken. Ik heb 27 steken opgezet (6x4+3).

Het patroon:
Toer 1: *3 r., 1 av*
Toer 2: 1 r., 1 av., *3 r., 1 av.,* 1 r.

Herhaal de toeren totdat je de sjaal lang genoeg vindt.

Reacties

  1. hallo, die uitleg van die kindersjaal begrijp ik toch niet.
    3 rechts en 1 averechts, hoe kan je dan aan 27 steken komen.
    zijn er daar nog kantsteken bij of niet.
    direct beginnen 3 rechts en averechts?
    alles tussen de sterretjes moet je toch herhalen.
    toer 2 zijn al 8 steken.
    2 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 2
    r/a + 3r/a+3r/a+3r/a+3r/a+3r/a+3r/a+a/r
    totaal 28 steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt, die laatste av in toer 2 zou er niet moeten staan. Ik zal het aanpassen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Patroon voor een ronde sjaal 3

Een dagje vrij hebben heeft zijn voordelen. Zo is het me vandaag gelukt om een langdurig project af te ronden namelijk de oker-gele sjaal van ruim 2 meter! De sjaal is gebreid met de valse patentsteek. Dit patroon is vrij eenvoudig te breien als je recht en averecht kunt breien. Het recept voor deze sjaal (20 cm breed, 200 cm lang): 5 bolletjes okergeel garen (naalddikte 4-5) Breinaalden nummer 5 Zet een aantal steken op dat deelbaar is door 4 + 1 extra steek.  Het patroon: Alle naalden: *2r, 2av* eindig met 1 r. Voor deze steek heb je best veel garen nodig, ook is het handig om even een proeflapje te breien om te bepalen hoeveel steken je opzet. Laat die strenge winter maar komen!

Patroon voor een ronde sjaal 5

Het patroon dat ik voor deze sjaal heb gebruikt heet de koordsteek. De sjaal heb ik gebreid van dikke wol op naalddikte 10.  Voor dit patroon zet je een aantal steken op dat deelbaar is door 4 + 2 extra steken.  Het patroon: Naald 1: 2 av., draad achter, 1 av. afhalen, omslag, 1 r., afgehaalde steek overhalen, 2 av. Naald 2: 2 r., 2 av., 2 r. Deze 2 naalden steeds herhalen totdat je de sjaal lang genoeg vindt. Ik heb tot 1.35m gebreid.  Vervolgens naai  je de uiteinden aan elkaar en je sjaal is klaar!