Doorgaan naar hoofdcontent

Wit witter witst

Inmiddels wonen we ruim 4 jaar in ons huis. Na ongeveer 4 verschillende kleurencombinaties op de muren van de woonkamer te hebben gehad merk ik dat ik nu toe ben aan meer rust. Dat ik van kleuren hou blijft een feit. Maar de laatste tijd ben ik een beetje kleuren moe, althans dat geldt voor kleuren op de muren. Aangezien de herfstvakantie bijna voor de deur staat en ik dan, lang leve het onderwijs, een weekje vrij heb vind ik het hoog tijd worden om muren van de woonkamer eens opnieuw onder handen te nemen. Nu ben ik aan het denken om het hele zaakje wit (ja, echt waar!) te schilderen. 
Ondertussen heb ik wat inspiratie opgedaan op internet. 
Om het niet helemaal kleurloos te maken zat ik te denken aan een witte basis zoals hierboven en beneden en dan te knallen met meubels of accessoires. 
Op het eerste gezicht lijkt het alsof hier alle muren ook een kleur hebben maar als je goed kijkt zie je dat alle gekleurde spullen in een witte basis staan. Wel een lelijke vloer overigens.
Oude meuk staat gezellig bij elkaar, check de kleur van de muur.
Zelfs de vloer is wit, maar dat is voor hier wel een beetje teveel van het goede. De mix tussen vintage en kantoor-meubels vind ik hier geniaal.
Op de de doe-het-zelf-winkel om liters witte latex in te slaan en sauzen maar! Mocht mijn betere helft het eens zijn met mijn plannen dan zal ik het resultaat uiteraard hier laten zien.


Reacties

  1. Heel herkenbaar, heb ook al die kleur-fases doorgemaakt, maar dat is inmiddels "long time ago"! Wit (of een lichte kleur) geeft rust/ruimte maar is daarentegen ook weer heel flexibel. Je kunt met accessoires, schilderijen, meubels heel mooie accenten neerzetten! Succes ermee!
    Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Truus, leuk dat je het herkent. Ik denk dat wit ook meer rust zal brengen in het interieur maar ik ben nog erg in dubio.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Patroon voor een kindersjaal

Het is weer een hele tijd geleden dat ik een sjaal heb gebreid. Vandaag heb ik er eentje afgerond.  Deze kindersjaal is gebreid in de Engelse patentsteek.  Wil je ook aan de slag? Hier kun je lezen hoe ik het heb aangepakt. Voor deze sjaal heb ik twee kleuren door elkaar gebreid. 1 bolletje lichtblauw  1 bolletje groen gemĂȘleerd  Breinaalden nummer 7 Zet een aantal steken op dat deelbaar is door 4 + 3 extra steken. Ik heb 27 steken opgezet (6x4+3). Het patroon: Toer 1: *3 r., 1 av* Toer 2: 1 r., 1 av., *3 r., 1 av.,* 1 r. Herhaal de toeren totdat je de sjaal lang genoeg vindt.

Patroon voor een ronde sjaal 3

Een dagje vrij hebben heeft zijn voordelen. Zo is het me vandaag gelukt om een langdurig project af te ronden namelijk de oker-gele sjaal van ruim 2 meter! De sjaal is gebreid met de valse patentsteek. Dit patroon is vrij eenvoudig te breien als je recht en averecht kunt breien. Het recept voor deze sjaal (20 cm breed, 200 cm lang): 5 bolletjes okergeel garen (naalddikte 4-5) Breinaalden nummer 5 Zet een aantal steken op dat deelbaar is door 4 + 1 extra steek.  Het patroon: Alle naalden: *2r, 2av* eindig met 1 r. Voor deze steek heb je best veel garen nodig, ook is het handig om even een proeflapje te breien om te bepalen hoeveel steken je opzet. Laat die strenge winter maar komen!

Patroon voor een ronde sjaal 5

Het patroon dat ik voor deze sjaal heb gebruikt heet de koordsteek. De sjaal heb ik gebreid van dikke wol op naalddikte 10.  Voor dit patroon zet je een aantal steken op dat deelbaar is door 4 + 2 extra steken.  Het patroon: Naald 1: 2 av., draad achter, 1 av. afhalen, omslag, 1 r., afgehaalde steek overhalen, 2 av. Naald 2: 2 r., 2 av., 2 r. Deze 2 naalden steeds herhalen totdat je de sjaal lang genoeg vindt. Ik heb tot 1.35m gebreid.  Vervolgens naai  je de uiteinden aan elkaar en je sjaal is klaar!